Οι συρμοί του μετρό Θεσσαλονίκης κινήθηκαν!

Στις ράγες του Αμαξοστασίου της Πυλαίας κινήθηκε σήμερα για πρώτη φορά ο ένας από τους συρμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης, που διήνυσε μερικές εκατοντάδες μέτρα πάνω στη γραμμή, με πρώτους επιβάτες τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, τον γενικό γραμματέα, Γιώργο Καραγιάννη, τη διοίκηση της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ και στελέχη της κατασκευάστριας των βαγονιών, Hitachi.

Ο συρμός, συνολικού μήκους 60 μέτρων, που αποτελείται από τέσσερα βαγόνια μήκους 15 μέτρων έκαστο, κινήθηκε με μέγιστη ταχύτητα 7 χιλιομέτρων στο test track (κανονικά, στη σήραγγα, θα φτάνει τα 80 χλμ/ώρα), πραγματοποιώντας ουσιαστικά την πρώτη διαδρομή του με …επιβατικό κοινό, αφού μέχρι στιγμής είχαν επιβιβαστεί σε αυτόν εν κινήσει κυρίως στελέχη της κατασκευάστριας εταιρείας.

Οι δοκιμές των συρμών άρχισαν πριν από έναν μήνα περίπου, όπως γνωστοποίησε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, Νίκος Ταχιάος.

Μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί από τη Hitachi στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ εννέα συρμοί, ενώ η επόμενη παράδοση είναι προγραμματισμένη για τις 16 Σεπτεμβρίου, κάτι που σημαίνει ότι στα μέσα του μήνα θα βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη πάνω από τους μισούς συρμούς (συνολικά θα είναι 18 στη βασική γραμμή).

Επιπλέον, «μέχρι το τέλος του 2020 εκτιμούμε πως θα έχουμε προκηρύξει τον διαγωνισμό για 15 συρμούς στην επέκταση της Καλαμαριάς» διευκρίνισε ο κ.Ταχιάος, προσθέτοντας ότι οι συρμοί φτάνουν στην Ελλάδα σε δύο τμήματα και συναρμολογούνται επιτόπου.

Μετά τη συναρμολόγηση των driverless (χωρίς οδηγό) συρμών γίνονται οι λεγόμενες δοκιμές SAT (Stand Alone Tests), που στόχο έχουν να ελέγξουν τη λειτουργικότητα των ίδιων των βαγονιών (πχ, αν η εκκίνησή τους είναι ομαλή ή αν οι πόρτες ανοιγοκλείνουν σωστά), ακολουθεί περίοδος τεστ με οδηγό και στη συνέχεια γίνεται το πέρασμα του λογισμικού από τη λειτουργία driver (με οδηγό) στη driverless, γεγονός που -όπως επισήμανε στον υπουργό ο εκπρόσωπος της Hitachi, Ντομένικο Φοντιγκουέρα- εκμηδενίζει την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους στην κίνηση του Μετρό. Οπως ο ίδιος επισήμανε, «το ενδιαφέρον μέρος αρχίζει το 2021 και συγκεκριμένα τον Οκτώβριο, οπότε θα εκκινήσει η περίοδος δοκιμαστικής λειτουργίας των συρμών στις σήραγγες, στο σύνολο της γραμμής».

Στην παρθενική αυτή διαδρομή του συρμού, τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα, συνόδευαν ο κ.Ταχιάος και ο διευθύνων σύμβουλος της ATTIKO METΡΟ, Δημήτρης Κουρέτας, καθώς επίσης και στελέχη της Hitachi. O κ.Καραμανλής ενημερώθηκε νωρίτερα για την πορεία των εργασιών στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του Μετρό και περιηγήθηκε στα βαγόνια.

Στη συνέχεια, οι κύριοι Καραμανλής και Καραγιάννης επισκέφτηκαν το υπό κατασκευή σταθμό του Μετρό στην Καλαμαριά, όπου ο δήμαρχος, Γιάννης Δαρδαμανέλης, επισήμανε -μετά την επίσκεψη- ότι σε λιγότερο από δύο εβδομάδες θα απομακρυνθούν οι λαμαρίνες από το εργοτάξιο στην οδό Μεταμορφώσεως._

 

Καραμανλής: «Στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα χρωστάμε όλοι»
Τα μεγάλα έργα της Περιφέρειας, το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολο Τζιτζικώστα. Στη συνάντηση συμμετείχε και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Καραγιάννης.

O κ. Καραμανλής αμέσως μετά τη συνάντηση δήλωσε:

«Νομίζω πρέπει να ξεκινήσω από μία παραδοχή: Στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα χρωστάμε όλοι. Και δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια για δικαιολογίες και για μεγάλα λόγια. Έχουμε δρομολογήσει μια σειρά έργων. Για μένα το πιο σημαντικό από όλα έχει να κάνει με το Flyover, το οποίο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί πολύ σύντομα και θα ακούσετε τις ανακοινώσεις από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό τις επόμενες ημέρες. Αλλά συζητήσαμε με τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, τον φίλο μου Απόστολο, και ζητήματα τα οποία ταλαιπωρούν την πόλη της Θεσσαλονίκης και ξεκινάω από τα δύσκολα εδώ και πολύ καιρό. Και αυτό έχει να κάνει με το Μετρό και με τον ΟΑΣΘ.

Όλοι γνωρίζουμε ότι η κατάσταση του ΟΑΣΘ δεν είναι ικανοποιητική. Θα έλεγα ότι είναι πολύ δύσκολη. Όμως πρέπει να σας θυμίσω ότι παραλάβαμε έναν Οργανισμό υπό διάλυση, με 212 λεωφορεία. Τι έχουμε κάνει μέχρι τώρα: Έχουμε φέρει 180 νέα λεωφορεία με τη σύμβαση που κάναμε με τα ΚΤΕΛ. Και σήμερα με το Δήμαρχο, τον κ. Ζέρβα, παραλάβαμε τα νέα λεωφορεία που σιγά σιγά έρχονται με μία καινούρια μεταρρύθμιση, αυτή των leasing. Η εικόνα λοιπόν, θα αλλάξει πολύ σύντομα. Αυτό είναι η μεσοπρόθεσμη λύση. Η μακροπρόθεσμη λύση έχει να κάνει με το μεγάλο διαγωνισμό που θα γίνει για τα νέα λεωφορεία, ο οποίος όμως θα πάρει τουλάχιστον 18 μήνες, γιατί μιλάμε για ένα μεγάλο διεθνή διαγωνισμό.

Για το Μετρό, η κατάσταση γνωρίζουμε ότι είναι φοβερά ασφυκτική. Πρέπει πολύ σύντομα να προχωρήσουμε. Όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει μία προσφυγή και ασφαλιστικά μέτρα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Εδώ θα μου επιτρέψετε να πω ότι ευθύνη έχουνε και αυτοί που κάνουν τις προσφυγές και σταματούν τα έργα. Έχουμε εμπιστοσύνη στην ελληνική δικαιοσύνη.

Δεν σταματάμε εκεί όμως. Έχουμε προχωρήσει όλο το σχεδιασμό για την επέκταση του Μετρό στα βορειοδυτικά. Ήδη θα ξεκινήσουν σύντομα οι λεγόμενες πρόδρομες εργασίες, όπως και ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί όλες οι γεωτεχνικές μελέτες για την επέκταση του Μετρό στο Αεροδρόμιο.

Κλείνοντας, θέλω να αναφερθώ σε μία πολύ μεγάλη ευκαιρία που έχει όλη η Ελλάδα, που έχει όμως κυρίως και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Και πρόκειται για το Ταμείο Ανάκαμψης. Αυτά συζητήσαμε σήμερα με πολύ μεγάλη προσοχή, έτσι ώστε πολύ σύντομα, μέχρι τις 15 Οκτωβρίου, να έχουμε παρουσιάσει ένα πολύ συγκεκριμένο οδικό χάρτη για σημαντικά μεγάλα έργα, που θα αλλάξουν την όψη της Κεντρικής Μακεδονίας. Για άλλη μία φορά ευχαριστώ τον κ. Τζιτζικώστα για το χρόνο του, η συνεργασία μαζί του είναι εξαιρετική και θέλω να πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα δούμε τις ανακοινώσεις να παίρνουν σάρκα και οστά».

Τζιτζικώστας: «Εχουν προχωρήσει άμεσα τρεις βασικές εκκρεμότητες»
Ο κ. Τζιτζικώστας από την πλευρά του δήλωσε:

«Υποδέχτηκα με μεγάλη χαρά σήμερα έναν καλό φίλο, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Κώστα Καραμανλή και το Γενικό Γραμματέα Υποδομών, τον κ. Καραγιάννη, με τους οποίους συζητήσαμε για μία σειρά από σημαντικά έργα που δρομολογούμε στην περιοχή μας. Πρώτα απ’ όλα, θέλω να πω και οφείλω να το πω δημόσια, θέλω να τους ευχαριστήσω και να τους συγχαρώ. Γιατί ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών προχώρησαν άμεσα με τρεις βασικές εκκρεμότητες, που έμεναν για πολλά χρόνια στα συρτάρια του Υπουργείου Υποδομών.

Και αναφέρομαι στα τρία έργα ευθύνης της Εγνατίας Οδού, που είναι το ‘ορφανό’ χιλιόμετρο στην Ποτίδαια της Χαλκιδικής, η σύνδεση του λιμανιού Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και ο δρόμος Θέρμης- Γαλάτιστας. Πρέπει να πω ότι πλέον έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες, έχουν δρομολογηθεί τα έργα και έτσι σύντομα η περιοχή μας θα βρει λύση σε αυτά τα τρία έργα που ταλαιπωρούσαν ιδιαίτερα και τους πολίτες και τους επισκέπτες, αλλά και την επιχειρηματικότητα και την εξωστρέφεια της περιοχής μας.

«Σε καλό επίπεδο η διαδικασία του Flyover»
Επίσης να πω ότι σε πολύ καλό επίπεδο βρίσκεται η διαδικασία του Flyover. Είμαστε κοντά στη δημοπράτηση, κάτι πολύ σημαντικό για την περιοχή μας, θα αναβαθμιστούν οι μεταφορές όλης της Βόρειας Ελλάδας και ιδιαίτερα για τη Θεσσαλονίκη θα υπάρξει σημαντική αποσυμφόρηση.

Μία άλλη σειρά έργων που τρέχουμε με το Υπουργείο Υποδομών και βρίσκεται σε πάρα πολύ καλό επίπεδο είναι τα ΣΔΙΤ για τα 40 νέα σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία. Προχωράνε ταχύτατα, θα είμαστε πάρα πολύ σύντομα μπροστά σε έναρξη των εργασιών και νομίζω πραγματικά ότι αυτά τα έργα θα αναβαθμίσουν την ποιότητα των υπηρεσιών εκπαίδευσης προς τους μαθητές και ταυτόχρονα θα επιτύχουν τη βελτίωση των συνθηκών εκπαίδευσης σε όλη την Περιφέρεια μας.

Συζητήσαμε για το Ταμείο Ανάκαμψης, τη μεγάλη ευκαιρία που έχει η χώρα μας τους επόμενους μήνες, τα επόμενα χρόνια. Ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχουμε καταθέσει στο Υπουργείο Υποδομών τις προτάσεις μας για ένταξη σημαντικών έργων, που είναι όμως έργα ρεαλιστικά, όχι φαραωνικά έργα ιδιαίτερης σημασίας για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και οδικά και κτιριακά και πολλά άλλα. Και αυτά τα έργα, αφού τα αξιολογήσει το Υπουργείο Υποδομών στη συνέχεια, το επόμενο διάστημα, θα προχωρήσουμε σε επίσημες ανακοινώσεις.

«Στο τραπέζι εργα αντιπλημμυρικής θωράκισης και συντήρησης του οδικού δικτύου όλης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας»
Επίσης συζητήσαμε για έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης και συντήρησης του οδικού δικτύου όλης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και πρέπει να πω ότι το Υπουργείο Υποδομών είναι δίπλα μας από την πρώτη στιγμή και στηρίζει ουσιαστικά για να μπορούμε να θωρακίσουμε αντιπλημμυρικά την περιοχή μας και να συντηρήσουμε τους δρόμους μας, πέρα από τα χρήματα που αντλούμε από ευρωπαϊκούς πόρους.

Συζητήσαμε το ζήτημα του Μετρό και ενημερώθηκα για την πορεία των εργασιών στη βασική γραμμή του Μετρό. Υπογράμμισα την ανάγκη άμεσα να προχωρήσουμε στην επέκταση του Μετρό βορειοδυτικά και ανατολικά, κάτι που γίνεται και προχωρά, με αρκετά ικανοποιητικούς ρυθμούς, ενώ κάναμε και μία συζήτηση για τον ΟΑΣΘ και το μέλλον του Οργανισμού.

Η πραγματικότητα είναι ότι η κατάσταση είναι δύσκολη και η πραγματικότητα είναι ότι οι συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται. Υπάρχει βελτίωση. Πριν από ένα χρόνο η κατάσταση που παρέλαβε η σημερινή διοίκηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών ήταν ακόμη χειρότερη. Σήμερα φαίνεται ένα φως στο τούνελ. Όμως ξέρουμε καλά ότι οι λύσεις έχουν δρομολογηθεί, ότι η εικόνα θα πάρει χρόνο για να αλλάξει, αλλά σε κάθε περίπτωση ως Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είμαστε εδώ, σε συνεργασία και με τους άλλους τοπικούς φορείς, αλλά και με το Υπουργείο, να επιταχύνουμε τη λύση για τον ΟΑΣΘ. Η ταλαιπωρία του κόσμου θα τελειώσει και θα τελειώσει σύντομα».

Πηγή: iefimerida.gr

iefimerida.gr – https://www.iefimerida.gr/ellada/oi-syrmoi-toy-metro-thessalonikis-kinithikan