Η φοβερή τραγωδία του τραίνου, που βύθισε στο πένθος τόσες οικογένειες έχει άμεσους αυτουργούς αλλά και ηθικούς αυτουργούς.
«Οι άμεσοι αυτουργοί στην συγκεκριμένη τραγωδία είναι ένας άπειρος σταθμάρχης, που βρέθηκε σε ένα κομβικό σταθμό, πέρασμα 65-70 τραίνων την ημέρα, οι συνάδελφοί του που δεν τον κάλυψαν, ο προϊστάμενος που τον εμπιστεύθηκε. Οι ηθικοί αυτουργοί είναι όλοι οι επιτελείς, κάθε παράγοντας και των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, που είχαν εμπλοκή στην λειτουργία και την ασφάλεια της κίνησης των τραίνων.
Η έλλειψη έμπειρου και εκπαιδευμένου προσωπικού, η έλλειψη συντήρησης, οι συνεχείς εκπτώσεις στην ασφάλεια της κυκλοφορίας των τραίνων, η ανυπαρξία μιας ολοκληρωμένης τηλεδιοίκησης, η μη τήρηση του κανονισμού λειτουργίας των τραίνων, που είναι νόμος του κράτους, σε συνδυασμό με τις πιέσεις των εταιριών για κέρδη, δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ένα δυστύχημα.
Η κατάσταση του δικτύου του σιδηροδρόμου είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και σίγουρα αντέχει τις υψηλές ταχύτητες των 160 χιλιομέτρων, ίσως και περισσότερο και ο ΟΣΕ έχει δαπανήσει άπειρα χρήματα. Το θέμα της ασφάλειας όμως εξαρτάται από τις υποδομές, από μια ολοκληρωμένη τηλεδιοίκηση, που θα απομονώνει τον ανθρώπινο παράγοντα, το λάθος…
Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου και δείτε το βίντεο της συνέντευξης στο emvolos.gr