Απολογισμός 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής που πραγματοποιήθηκε από τις 25 έως και τις 28 Απριλίου στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας -ΝΟΗΣΙΣ.

    Οι αριθμοί και φέτος εντυπωσιακοί. Στο Συνέδριο συμμετείχαν περισσότεροι από 1600 μαθητές σύνεδροι και 240 επιβλέποντες εκπαιδευτικοί από 94 σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας αλλά και άλλων περιοχών της Ελλάδας με συμμετοχές – έκπληξη σχολείων της Νότιας Γαλλίας. Ένας μεγάλος αριθμός συνεργατών από την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με την υποστήριξη 25 Συμβούλων Εκπαίδευσης της ΠΔΕ ένωσαν τις δυνάμεις τους ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχημένα η φετινή προσπάθεια.

  web03     Κατά την έναρξη του 15ου Μαθητικού Συνεδρίου Πληροφορικής ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας  Θράκης   κ. Σταύρος Καλαφάτης απηύθυνε χαιρετισμό προς τους μαθητές & τους εκπαιδευτικούς υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα ύπαρξης τέτοιων διοργανώσεων σε μία ψηφιακή εποχή με πολλές τεχνολογικές προκλήσεις και ευκαιρίες. Στη συνέχεια τόνισε ότι στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουν συντελεστεί άλματα στην ψηφιακή εκπαίδευση και στο ψηφιακό επιχειρείν και κατέληξε ότι η Θεσσαλονίκη έχει το προνόμιο να φιλοξενεί «δεξαμενές» εκπαιδευτικής και επιστημονικής σκέψης που προετοιμάζουν τους νέους στη νέα ψηφιακή εποχή και στην πολιτεία του μέλλοντος, όπως είναι τα πανεπιστήμια και οι άλλοι φορείς εκπαίδευσης.

     Διαδικτυακό χαιρετισμό απηύθυνε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας κ. Αλέξανδρος Κόπτσης κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στη σημαντική προσφορά του συνεδρίου προς τους μαθητές, μια διοργάνωση που έζησε από κοντά τα τελευταία χρόνια από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης. Επισήμανε ότι ο βασικός στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι να υποστηρίξει και να αναδείξει τρόπους καλλιέργειας της επινοητικότητας και του πρωτότυπου σχεδιασμού των μαθητών. Ο κ. Κόπτσης στάθηκε στη θεματολογία των εργασιών όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η ενεργειακή κρίση, η αξιοποίηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και οι έξυπνες πόλεις που αποτελούν προκλήσεις για τη νεολαία και σημείωσε ότι η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορικής εξοικειώνει τους μαθητές και τους προετοιμάζει για τον κόσμο του μέλλοντος.
web04

     Ο Αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Άγγελος Χαριστέας στάθηκε στην ιδιαίτερη συμβολή των μαθητών στο συνέδριο και προέτρεψε τα παιδιά να εκμεταλλευτούν αυτήν την ευκαιρία που τους παρουσιάζεται σε τέτοιες διοργανώσεις και να χρησιμοποιήσουν τη νέα τεχνολογία προς όφελός τους.

     Η Ειδική Γραμματέας Διαχείρισης Ευρωπαϊκού Ταμείου κ. Δανδόλου τόνισε την ανάγκη ύπαρξης αντίστοιχων εκπαιδευτικών πρωτοβουλιών όπως αυτή του Συνεδρίου Πληροφορικής καθώς και προγραμμάτων όπως η Νέα Αρχή για τα ΕΠΑΛ, που αποτελούν επένδυση σε καινοτόμα πεδία ψηφιακού μεταχηματισμού και πληροφορικής. Τελειώνοντας η κ. Δανδόλου επισήμανε το στόχο που πρέπει να έχουν οι μαθητές στην πορεία της φοίτησής τους: να βρουν το δρόμο που επιθυμούν και οραματίζονται σε μία μελλοντική αγορά εργασίας με πολλές προκλήσεις.

web15       Η Πρόεδρος του ΝΟΗΣΙΣ, κ. Μπεζεργιάννη Στυλιανή καλωσόρισε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας, τονίζοντας ότι για 15η χρονιά το Ιδρυμα αγκαλιάζει αυτή τη διοργάνωση, επισημαίνοντας τη δυναμική που έχει το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής να τροφοδοτεί με «ενέργεια» μαθητικής δημιουργίας και καινοτομίας την εκπαιδευτική κοινότητα.

    web02

    Μετά τις τοποθετήσεις των επισήμων, το ΝΟΗΣΙΣ σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κ.Μακεδονίας, απένειμε το Βραβείο Μαθητικής Καινοτομίας «Ιωάννης Παπαευσταθίου» στους μαθητές του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς για το πρωτοποριακό έργο τους με θέμα την προστασία διαβάσεων σιδηροδρομικών γραμμών. Βραβείο απέσπασε επίσης και η ομάδα μαθητών από το Πειραματικό Σχολείο ΑΠΘ για το καινοτόμο έργο τους: «σύστημα ελέγχου ποιότητας και καθαρισμού αέρα σχολικών αιθουσών» που βρίσκεται ήδη εγκατεστημένο στο σχολείο.

     Συνοψίζοντας: μαθητές από 94 Σχολικές Μονάδες παρουσίασαν 162 εργασίες  projects στο συνεδριακό κέντρο και στον εκθεσιακό χώρο του ΝΟΗΣΙΣ:

           Η τεχνητή νοημοσύνη, η ενεργειακή κρίση και η αξιοποίηση των ΤΠΕ, αλλά και θέματα που αφορούν τις έξυπνες πόλεις, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, την υγεία και τις τέχνες έγιναν πηγή έμπνευσης για τους μαθητές και τις μαθήτριες που ενεργοποίησαν τη φαντασία τους, την εφευρετικότητά τους αλλά και τις σύγχρονες τεχνολογίες για να δημιουργήσουν προγράμματα και συσκευές που μπορούν να κάνουν καλύτερη τη ζωή μας. Αξίζει να αναφέρουμε ενδεικτικές εργασίες όπως:

web10– Ανάλυση ακτινογραφιών για τον εντοπισμό προβλημάτων υγείας με την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από τους μαθητές Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ.

– Συσκευή ελέγχου της ποιότητας των φακών στα γυαλιά ηλίου σε ότι αφορά την απορρόφηση της UV ακτινοβολίας από τους μαθητές του ημερήσιου ΕΠΑΛ Αριδαίας.

– Ανάπτυξη ενός αυτόματου λεωφορείου με εξοπλισμό ρομποτικής από μαθητές του 4ου Δημοτικού Σχολείου της Σταυρούπολης.

– Το έξυπνο πάρκινγκ για ΑΜΕΑ με βοηθητικά μηνύματα για το παρκάρισμα από το 2ο και 3ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης.

– Εφαρμογή που επικοινωνεί με τα chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης από το 4ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμαριάς.

web11– Εφαρμογή που διαχειρίζεται έξυπνα τον φωτισμό στις σχολικές αίθουσες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητά του αέρα από τους μαθητές του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου του ΑΠΘ.

– Δημιουργία φούρνου που διαχωρίζεται σε μικρότερους, περιορίζοντας δραστικά την κατανάλωση ενέργειας από το 8ο Γυμνάσιο και 7ο ΓΕΛ Καλαμαριάς.

– Σύστημα μέτρησης υγρασίας και θερμοκρασίας που ειδοποιεί τον χρήστη για τυχόν υπερβάσεις από μαθητές του 4ου Γυμνασίου Γιαννιτσών.

– Χρήση Επαυξημένης Πραγματικότητας και Τεχνητής Νοημοσύνης στο μάθημα της Πληρο-φορικής από την ομάδα του 1ου ΕΠΑΛ Καλαμαριάς.

– Ρομποτικό Σύστημα επίλυσης του δημοφιλούς κύβου του Ρούμπικ μέσα σε ελάχιστο χρόνο από το 1ο ΕΠΑΛ – 1ο ΕΚ Αριδαίας.

web16– Πρόγραμμα κρυπτογραφημένης επικοινωνίας που δε σπάει από κβαντικούς υπολογιστές από μαθητή του Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Μαντουλίδη.

– Βιομετρικό βραχιόλι από τους μαθητές του 5ου Γυμνασίου Ωραιοκάστρου που με ειδική εφαρμογή πληροφορεί για σημαντικές μετρήσεις τα άτομα που το φοράνε.

     Δεκάδες ακόμα ενδιαφέροντα Projects σχολείων, εκπαιδευτικοί ιστότοποι, ηλεκτρονικές σχολικές εφημερίδες, ψηφιακά comics, παιχνίδια γνώσεων, ερευνητικές μελέτες πάνω σε κοινωνικά θέματα όπως η προσβασιμότητα ΑΜΕΑ, το περιβάλλον, η ασφάλεια στο διαδίκτυο, η κοινωνική δικτύωση, το bullying κτλ. παρουσιάστηκαν και θα αποτελέσουν πεδία προβληματισμού για όλους.

web18Τόσο στον συνεδριακό χώρο όσο και στον εκθεσιακό χώρο υπήρχαν παράλληλες ζωντανές μεταδόσεις από Live Κανάλια Youtube. Το Webradio του Συνεδρίου συντόνιζαν οι συνεργάτες της ΠΔΕ Κ. Μακεδονίας: Ελληνίδου Στέλλα και Πρασσά Χρύσα, με συνεντεύξεις πρωταγωνιστών μαθητών και εκπαιδευτικών. Στόχος των συνεντεύξεων ήταν να μεταδώσουν τον παλμό των μαθητών και να δώσουν το λόγο στα παιδιά ώστε να εκφράσουν τους στόχους και τα όνειρά τους πάνω στα καινοτόμα έργα που κατασκευάζουν.

Παράλληλα δόθηκε η δυνατότητα σε αρκετές ομάδες μαθητών να κάνουν επίδειξη δυνατοτήτων των εργασιών τους σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο στο Φουαγιέ του Συνεδρίου. Τον συντονισμό των επιδείξεων έργων είχε η εκπαιδευτικός κ. Φούντα Ευαγγελία. Το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά τις δυνατότητες των έργων των μαθητών, διατυπώνοντας στο τέλος ερωτήσεις και απορίες πάνω στην υλοποίηση και χρήση.

web17Αξίζει να κάνουμε αναφορά στα 4 επιμορφωτικά διαδικτυακά σεμινάρια που πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο των παράλληλων δράσεων του συνεδρίου. Συνολικά 311 εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τα webinars με επίκαιρη θέματολογία πληροφορικής, όπως το ChatGPT από τον κ.Εφόπουλο, τους Κβαντινούς Υπολογιστές από τον κ. Τραχανά, τους δωρεάν cloud πόρους της Oracle για εκπαιδευτικούς & σχολεία με την κ.Τσιπά και τη δημιουργία εκπαιδευτικών παιχνιδιών χρησιμοποιώντας το Unity με τον κ. Τουκίλογλου. Εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας παρακολούθησαν φέτος μία ενδιαφέρουσα και επίκαιρη θεματολογία πάνω στην επιστήμη της πληροφορικής, ενισχύοντας τη διαθεματικότητα πάνω σε θέματα τεχνολογίας που τους αφορούν όλους. Για άλλη μια χρονιά η επιστημονική ευθύνη των σεμιναρίων ήταν των Συμβούλων Εκπαίδευσης Πληροφορικής.

web14Το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και τους Συμβούλους Εκπαίδευσης έργου κλάδου ΠΕ86 Πληροφορικής Μακεδονίας σε συνεργασία με το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας (ΝΟΗΣΙΣ) και το Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας (πρώην Σωματείο Φίλοι ΝΟΗΣΙΣ).

Το Συνέδριο ήταν υβριδικό, και έδωσε παράλληλα τη δυνατότητα σε περιορισμένο αριθμό σχολικών μονάδων να συμμετέχουν διαδικτυακά, όταν υπήρχε πρόβλημα δια ζώσης συμμετοχής, λόγω μακρινής απόστασης του σχολείου. Σχολεία από την Νότια Γαλλία, το Δημοτικό Σχολείο της Μύρινας Λήμνου, το Πρότυπο ΕΠΑΛ Κρύας Βρύσης, συνδέθηκαν μέσω τηλεδιάσκεψης και παρουσίασαν τα έργα τους.

web01Για άλλη μία χρονιά, το 15ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Κλείνοντας η Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας θα ήθελε να ευχαριστήσει:

1) Τους Μαθητές και τους Εκπαιδευτικούς που αποτελούν την κινητήρια δύναμη της διοργάνωσης

2) Τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Πληροφορικής, Αλεξούδα Γεωργία, Μπαμπαλώνα Ελένη, Τζελέπη Σοφία, Χερτούρα Κωνσταντίνο, Φιλιππίδη Σταύρο, Τριανταφύλλου Χρήστο καθώς και όλους τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας που είχαν την ευθύνη της επιστημονικής καθοδήγησης των εργασιών καθώς και το συντονισμό των προεδρείων.

3) Τους Συνδιοργανωτές του Συνεδρίου, στην πρόεδρο του Ιδρύματος “Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ”, κ. web12Μπεζεργιάννη Στυλιανή, στα μέλη του ΔΣ και στο προσωπικό του Ιδρύματος για τη συνεργασία, με ιδιαίτερες ευχαριστίες στους Διευθυντές κ. Αθανάσιο Κοντονικολάου και κ. Βασίλειο Μάτσο, στην Υπεύθυνη Επικοινωνίας και Προβολής κ. Ελισάβετ Κωνσταντίνου, στην Κλαίρη Γρηγορούδη από τη Γενική Διεύθυνση, στην Μαρία Καρνέζου από το τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, στον τεχνικό του ΝΟΗΣΙΣ Καρκαλιάνη Νίκο και στον τεχνίτη – συντηρητή Μενέλαο Μάγειρα για την αμέριστη υποστήριξη καθώς και στον πρόεδρο του σωματείου “Ελληνικό Μουσείο Τεχνολογίας”, κ. Βλαχογιάννη και το ΔΣ του σωματείου.

4) Τους υποστηρικτές του Συνεδρίου: εταιρείες Oracle, TITAN, OTS, Sonar, που μέσω της χορηγίας τους προσέφεραν, το συνεδριακό υλικό, τις αφίσες – banners και τον οπτικοακουστικό εξοπλισμό. Eπίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ και στον χορηγό επικοινωνίας, την EΡΤ καθώς και στους ραδιοφωνικούς σταθμούς 102FM – 9.58FM. Τέλος, την δημοσιογράφο Μαργαριτίδου Στελίνα για τη διάχυση των εργασιών στον ηλεκτρονικό τύπο.

web135) Τις ομάδες Τεχνικής υποστήριξης – Streaming από το Εσπερινό ΕΠΑΛ Ευόσμου με υπεύθυνο τον εκπαιδευτικό κ. Δημήτρη Κουκλιάτη, την υπεύθυνη παρουσιάσεων – επιδείξεων έργων, εκπαιδευτικό κ. Φούντα Ευαγγελία από το ΕΕΕΕΚ Παύλου Μελά, καθώς και τον τεχνικό Webradio   Νίκο Καρκαλιάνη από το ΝΟΗΣΙΣ.

6) Ιδιαίτερες και θερμές ευχαριστίες προς το προσωπικό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης για τη μεγάλη υποστήριξη. Στον Κωστή Ηλιάδη για το συντονιστμό της διοργάνωσης, στην Στέλλα Ελληνίδου και στην Χρύσα Πρασσά για την εξαιρετική οργάνωση του webradio, στην Βαλέρια Σιαμίδου, Ευγενία Ασίκη, Εύα Καρόλου, Δήμητρα Παλακίδου για την άψογη λειτουργία της γραμματείας, στον Σάκη Ζαφειρούδη για την επίβλεψη και ασφάλεια του συνεδριακού κέντρου και τέλος πολλές ευχαριστίες στον Γιώργο Μαλακούδη, τον τεχνικό υπεύθυνο εργασιών του συνεδριακού.

7) Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την ένθερμη υποστήριξη και την αποδοχή αιγίδας διοργάνωσης και τους υπαλλήλους του Υπουργείου Παιδείας για τη συνεργασία υλοποίησης του συνεδρίου.

      Τέλος για αναλυτικότερες πληροφορίες, το πρόγραμμα, τα διαδικτυακά σεμινάρια, στιγμές και φωτογραφίες του συνεδρίου, μπορείτε να επισκεφθείτε το δικτυακό τόπο του συνεδρίου στο www.mathitiko-synedrio.gr, τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της διοργάνωσης καθώς και το Youtubechannelμε τις παράλληλες μεταδόσεις του τετραήμερου 25-28 Απριλίου 2023.

Ο Αναπληρωτής
Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας

Θωμάς Μπαχαράκης

Σχετικές δημοσιεύσεις